close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שמות לילדים

מערכת שורשב ניסן, תשפ27/03/2020

רעיונות למציאת שמות מתאימים לילדים הבאים שלכם... אולי יש משהו שלא חשבתם עליו?

תגיות:
האחריות על בחירת שם לרך הנולד, היא אחריות רבה מאד. זאת מכיוון שהשם ילווה אותו לאורך כל חייו ושם אשר מתאים כעת לתינוקת, לא בטוח שיהיה השם המתאים לה ביותר כאשר היא תהיה נערה, אימא או אפילו סבתא.

בחירת שם לתינוק או לתינוקת
לאורך ההיריון משתעשעים בני הזוג בחשיבה על השם המתאים ביותר לזכר או לנקבה, אם הם יודעים את מינו של העובר. הם מעלים רעיונות שונים ומשונים לגבי קו החשיבה האישי שלהם. יש הורים רבים אשר מילדות התקבעו על שם מסוים שהם מאד אהבו ואמרו לעצמם לאורך כל הדרך, שזה השם האהוב עליהם ולכן חושבים לקרוא כך לתינוק שלהם.
ברוב המקרים מחליטים בני הזוג שצריכה להיות הסכמה של שניהם על שם מסוים, כדי להעניק לו שם זה.

שמות לבנים ולבנות
כאשר בני הזוג צוללים לרשימת שמות לבנים ולרשימת שמות לבנות ישנן כמה נקודות אשר חשובות להם. יהיו כאלו שיחליטו על הענקת שמות מהתנ"ך, כמו דוד, אברהם, יצחק או יעקב לבנים ושמות כמו רבקה רחל, שרה או לאה לבנות.

זוגות אחרים, יעדיפו שמות מודרניים ומתוך שמות לבנים הם יעדיפו שמות כמו דולב, תובל, אדם, איתן ואחרים ומתוך שמות לבנות יבחרו ליאן, נעה, עלמא, תמר ועוד.

בנוסף לכך קיימים גם שמות חדשניים אשר מתאימים גם לבנים וגם לבנות כמו ליאל, יהלי לירון ורבים אחרים. במקרים רבים שמות היוניסקס מבלבלים את הסובבים אותם ובמקרים מסוימים, מדובר בגימיק חמוד ואהוב.

ברוח הזמן המודרני, נוספו לרשימת שמות לבנים שמות חדשניים שהם גם שמות לועזיים כמו ליאו ולני ושמות לבנות כמו אן ואדל.
בחירת השמות היא נושא מאד אישי וכרוך בנטיית הלב של כל אחד מההורים. רבים מהם מעדיפים שמות ישראליים יפים ואחרים מעדיפים שמות בעלי צליל בין לאומי.

הכנת רשימות טרום לידה
הדרך הנוחה ביותר היא להכין רשימה של שמות אופציונליים בהתאם למינו של העובר, לאורך ההיריון עוברים על השמות שוב ושוב ובמקרים רבים מוסיפים שם ששמעתם ברחוב או בגן ומאד מצא חן בעיניכם ובמקביל לפעמים מורידים שם אחד או יותר שהחלטתם לוותר עליו.

בחירת שם ליילוד לאחר הלידה
לאחר שהלידה עוברת בשלום והכול תקין, בני הזוג ובעיקר האימא עוברים שוב על השמות כדי לראות את ההתאמה בין נראותו של הרך הנולד לשם המוצע.

קיימים מקרים שהאימא עוברת על השמות ואומרת שהשם היחיד אשר נראה לה מתאים לפניו של התינוק מתוך רשימת שמות לבנים הוא שם מסוים. ובמקרים אחרים, תאמר אימא אחרת תחליט שמתוך רשימת שמות לבנות, אף אחד מהשמות אינו מתאים לנראותה של התינוקת ולכן הם צריכים לגבש חשיבה נוספת ולמצוא שם מתאים.

ההליך הוא לא פשוט, אך כולם מוצאים שמות.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה